intrface forside
English
Tilbage

Fag

Fag er en liste af de fag, hvortil der er tilknyttet undervisningsforløb. Fagene er ordnet i alfabetisk rækkefølge.

Forløb

Afsætning

Lommevideo til Holstebro Kunstmuseums hjemmeside
Museet som virksomhed
Museum - hvad er det?

Almen studieforberedelse

AT innovation: Flere unge besøgende på Gammel Estrup - Herregårdsmuseet
Globalisering og kulturmøder
Hvad Er Kunsten værd?
Hvad har vanitas og hüzun med mig at gøre?
Hvad kan man lære om industrialiseringen på Danmarks Industrimuseum, og hvordan formidles industrialiseringen? (2009-2010)
Hvad kan man lære om Vikingetiden og ringborgene på Vesthimmerlands Museum, samt i gymnasiefagene matematik og historie – og hvordan formidles denne v
Hvordan formidles historien om industrialiseringen på Danmarks Industrimuseum? (2008-2009)
Kulturlandskaber - naturlandskaber i romantikken
Museumsformidling af lyd
TV’S BETYDNING I Danmark – historisk kulturelt og sociologisk (specielt med hensyn til familien) - ca.1960-88
Ungdomsoprør i Struer, i Danmark, i verden
Verdensbilleder - renæssancen
Videnskab på herregården

Billedkunst

Atombomben - og det der fulgte
Bygningens fortælling - fra Aristoteles til Carl Petersen
Danmark dejligst - hvordan?
Det skulpturelle udtryk og Vitalismen
Genius Loci - Stedets Ånd.
Hvordan laver man en kunstudstilling?
Indsigt & Udsyn
Jens Søndergaard og museet i det senmoderne samfund
Jorn og den spontan abstrakte proces
Løbende integration af kunstmuseets tilbud i billedkunst-undervisningen. Fordybelse i særligt emne: ”Selviscenesættelse”.
Modernisme, dekonstruktivisme og det stedsspecifikke i arkitekturen
Museet som sted
Perspektiver
Samtidskunst & Vanitas
Senmoderne Fortællinger i Tekst og Billeder.
Udstillingsprincipper i Teori og Praksis.
Verdensbilleder - renæssancen
Vikingetiden og deres skibe

Biologi

Biologisk antropologi - knogleundersøgelse
Konsekvenser af udretning og tilbagesnoning af Skjern Å
Kulturlandskaber - naturlandskaber i romantikken
Landbrug og vandmiljø
Når naturen forandre sig - biodiversitet i bevægelse
Tørvens historie, kemi og biologi

Dansk

10. klasses brobygning i Historie og dansk
At afkode et museum - ikke afvise det
AT8 i 3g: Folkelige bevægelser i DK ca. 1870-1920 – udbredelse –metoder-holdninger.
Atombomben - og det der fulgte
Byens Puls
Da Viborg blev moderne
Danmark dejligst - hvordan?
Den industrielle revolution i Horsens – med fokus på den teknologiske udvikling.
Forløb og idekatalog med inddragelse af Museum Lolland-Falster.
Globalisering og kulturmøder
Herregårdsliv og formidling
Hvad har vanitas og hüzun med mig at gøre?
Hvordan formidles historien om industrialiseringen på Danmarks Industrimuseum? (2008-2009)
Krigen 1864
Kulturlandskaber - naturlandskaber i romantikken
Kærlighed og familieliv
Lommevideo til Holstebro Kunstmuseums hjemmeside
Mellemkrigstiden
Museet som virksomhed
Museum - hvad er det?
National identitet
Når naturen forandre sig - biodiversitet i bevægelse
Selviscenesættelsens genrer i senmoderniteten med inddragelse af immateriel kulturarv
Ungdomsoprør i Struer, i Danmark, i verden
Verdensbilleder - renæssancen
Vikingetiden og deres skibe
Århus by som pensum
Årsprøve 1a 2012 4/7-7/7: trediverne

Dansk og/eller historie opgave

Hvad kan man lære om 1800-tallet i Den Gamle By og hvordan formidles historien?
Århus by som pensum

Design

Poul Kjærholm
Tingene fortæller historien

Dramatik

At performe om døden i en udstilling

Engelsk

At afkode et museum - ikke afvise det
Globalisering og kulturmøder
HF på Museum - "museologi light"
Hvad Er Kunsten værd?
Identities
Kulturarv - hvad er det og hvem bestemmer?
Kunsten og Kunstmuseets Rolle: Hvad kan kunsten/kunstmuseet – i samfundet og for den enkelte?
Kærlighed og familieliv
Senmoderne Fortællinger i Tekst og Billeder.

Filosofi

Verdensbilleder - renæssancen

Fysik

Atombomben - og det der fulgte
Den industrielle revolution i Horsens – med fokus på den teknologiske udvikling.
Hvad kan man lære om industrialiseringen på Danmarks Industrimuseum, og hvordan formidles industrialiseringen? (2009-2010)
Hvordan formidles historien om industrialiseringen på Danmarks Industrimuseum? (2008-2009)
Hvordan formidles industrialiseringen til en 4.klasse?
Verdensbilleder - renæssancen
Vikingetiden og deres skibe

Historie

10. klasses brobygning i Historie og dansk
At afkode et museum - ikke afvise det
AT innovation: Flere unge besøgende på Gammel Estrup - Herregårdsmuseet
AT8 i 3g: Folkelige bevægelser i DK ca. 1870-1920 – udbredelse –metoder-holdninger.
Atombomben - og det der fulgte
Ballistik og Bunkere
Biologisk antropologi - knogleundersøgelse
Danmark dejligst - hvordan?
Dansk identitet og nationale symboler
Den industrielle revolution i Horsens – med fokus på den teknologiske udvikling.
Det er ikke din skyld!
En herskabelig død
Femø Kvindelejr i mikrohistorisk perspektiv
Forløb og idekatalog med inddragelse af Museum Lolland-Falster.
Globalisering og kulturmøder
Herregårdsliv og formidling
Hjemmets arne - om boligforhold ca. 1875-2000 (Horsens)
Hvad kan man lære om 1800-tallet i Den Gamle By og hvordan formidles historien?
Hvad kan man lære om industrialiseringen på Danmarks Industrimuseum, og hvordan formidles industrialiseringen? (2009-2010)
Hvad kan man lære om Vikingetiden og ringborgene på Vesthimmerlands Museum, samt i gymnasiefagene matematik og historie – og hvordan formidles denne v
Hvordan formidles historien om industrialiseringen på Danmarks Industrimuseum? (2008-2009)
Hvordan formidles industrialiseringen til en 4.klasse?
Illerup Ådal
Industrialiseringen - globalt og lokalt
Intro i Historie
Jens Søndergaard og museet i det senmoderne samfund
Krigen 1864
Kulturarven og Dens Mysterier
Kulturmøder
Livet ved Skjern Å i fortid, nutid og fremtid
Lokalhistorie: Skanderborg og omegn
Magtens bolig - Herregårdens rolle i samfundet
Magtens bolig - Herregårdens rolle i samfundet
Mellemkrigstiden
Metaller fortæller
Metodeforløb om Vikingetiden
Migrationsfortællinger
National identitet
Renæssancen - Jagten på Nykøbing Slot - Historie og Matematik
Samfunds- og byudvikling i Skanderborg
Selviscenesættelsens genrer i senmoderniteten med inddragelse af immateriel kulturarv
Ungdomsoprør i Struer, i Danmark, i verden
Var fodbold en arbejdersport?
Verdensbilleder - renæssancen
Verdensbilleder / Alternativ Årsprøve
Vikingetiden og deres skibe
Østersøen i vikingetiden
Århus by som pensum
Årsprøve 1a 2012 4/7-7/7: trediverne

Idræt

Var fodbold en arbejdersport?

Kemi

Den industrielle revolution i Horsens – med fokus på den teknologiske udvikling.
Fosfatprøve
Konsekvenser af udretning og tilbagesnoning af Skjern Å
Metaller fortæller
Tørvens historie, kemi og biologi

Kommunikation/IT

Når naturen forandre sig - biodiversitet i bevægelse

Kultur- og samfundsfaggruppe

HF på Museum - "museologi light"

Matematik

Ballistik og Bunkere
Hvad Er Kunsten værd?
Hvad kan man lære om Vikingetiden og ringborgene på Vesthimmerlands Museum, samt i gymnasiefagene matematik og historie – og hvordan formidles denne v
Renæssancen - Jagten på Nykøbing Slot - Historie og Matematik
Vikingetiden og deres skibe

Mediefag

At afkode et museum - ikke afvise det

Museologi

Atombomben - og det der fulgte
Dansk identitet og nationale symboler
Hvad har vanitas og hüzun med mig at gøre?
Hvordan formidles historien om industrialiseringen på Danmarks Industrimuseum? (2008-2009)
Intro i Historie
Jens Søndergaard og museet i det senmoderne samfund
Kulturarv - hvad er det og hvem bestemmer?
Kunsten og Kunstmuseets Rolle: Hvad kan kunsten/kunstmuseet – i samfundet og for den enkelte?
Mellemkrigstiden
Selviscenesættelsens genrer i senmoderniteten med inddragelse af immateriel kulturarv
Ungdomsoprør i Struer, i Danmark, i verden
Uwe Wölcke - tysk fotokunst formidles af tyskhold på Industrimuseet

Musik

Kulturlandskaber - naturlandskaber i romantikken

Naturgeografi

Konsekvenser af udretning og tilbagesnoning af Skjern Å
Samfunds- og byudvikling i Skanderborg

Naturvidenskabelig faggruppe

Energi og gas.
Konsekvenser af udretning og tilbagesnoning af Skjern Å

Oldtidskundskab

Kulturarv - hvad er det og hvem bestemmer?

Religion

AT8 i 3g: Folkelige bevægelser i DK ca. 1870-1920 – udbredelse –metoder-holdninger.
Biologisk antropologi - knogleundersøgelse
Hvad har vanitas og hüzun med mig at gøre?
Livet ved Skjern Å i fortid, nutid og fremtid
Øm Kloster

Samfundsfag

Hvad Er Kunsten værd?
Hvad kan man lære om industrialiseringen på Danmarks Industrimuseum, og hvordan formidles industrialiseringen? (2009-2010)
Hvordan formidles historien om industrialiseringen på Danmarks Industrimuseum? (2008-2009)
Jens Søndergaard og museet i det senmoderne samfund
Kulturarv - hvad er det og hvem bestemmer?
Kunsten og Kunstmuseets Rolle: Hvad kan kunsten/kunstmuseet – i samfundet og for den enkelte?
Livet ved Skjern Å i fortid, nutid og fremtid

Spansk

Senmoderne Fortællinger i Tekst og Billeder.

Teknologihistorie

”Lokalhistorisk vikingetid – med fokus på vikingeskibets teknologi”
Bedsteforældre - interviews
Da Viborg blev moderne

Tysk

Uwe Wölcke - tysk fotokunst formidles af tyskhold på Industrimuseet

Virksomhedsøkonomi

Museet som virksomhed
Museum - hvad er det?