Vikingetiden og deres skibe

1.g  MA-Fy-Ke og MA-BT-Fy Eleverne deles i 6 grupper med hvert deres emne: 1) vikingetidens symbolverden 2) navigation 3) ressourcer og teknikken bag skibet 4) Hvor ved vi det fra? Datering og konservering af det fundne. 5) vikingernes motivation og drivkraft for at...

Hvordan formidles industrialiseringen til en 4.klasse?

klassetrin: 1g Fag: fy C/ hi A klassen blev inddelt i 6 grupper, som fik en af de seks nedenstående opgaver ( se under opgaver). De skulle nu formidle deres opgave på 7-8 min. med udgangspunkt i en museumsgenstand eller udstilling. Eleverne skulle selv lave en...

Atombomben – og det der fulgte

Eleverne arbejdede tværfagligt med at kontekstualisere og perspektivere den model af Hiroshima-atombomben, som står på Steno Museet. Atombombeprojektet resulterede i to udstillingselementer, som blev udstillet i tre måneder på Steno Museet i udstillingen om...

Verdensbilleder – renæssancen

Klassetrin: 1.g grundforløb Forløb: Almen studieforberedelse Timeramme: 15 lektioner Verdensbilleder på Steno Museet: Steno Museet Verdensbilleder 1. sæt .doc (0,8 Mb) Steno Museet Verdensbilleder 2.sæt .docx (0,8 Mb) AT 2 Billedjagtopgaver AT 2 Powerpoint quiz...