Topbanner til undervisningsressourcer

Løbende integration af kunstmuseets tilbud i billedkunst-undervisningen. Fordybelse i særligt emne: ”Selviscenesættelse”.


Emne

Kunstmuseet i undervisningen

Teaser

At gå på museet – naturligvis!: Museologi, museet bag facaden, udstillinger, møde med ”den rigtige kunst”. Inspiration til eget arbejde.


Fag



Partnerskab

Skive Gymnasium og HF og Muserum tidl. Museum Salling


Tidsplan: hele skoleåret.1.besøg + efterfølgende på skolen: museologi, intro til billedanalyse (formalanalyse)

2.besøg + efterfølgende: arbejde med diverse selvportrætter i forb. med emne om portræt og selviscenesættelse.

3. besøg: i forbindelse med Rasmus Bjørn-udstillingen City Life i foråret

(Forløbet måtte afbrydes p.g.a. sygdom)




Produktkrav

Teoretisk: analyseopgaver i grupper og individuelt. Praktisk: selvportrætter, tegnede naturalistiske + bearbejdede tegninger med fokus på selviscenesættelsen, iscenesatte fotografier: selvportrætter med div. genstande

Opgaver

se produktkrav


Museets Materialer

 

  • Hans Smidth, Nysgerrige ved malerteltet, 1910
  • Vilhelm Lundstrøm, Selvportræt, 1921-22
  • Hans Knudsen, Selvportræt, 1928
  • Niels Strøbæk, Selvportræt, 1966
  • Kurt Trampedach, Selvportræt, o. 1970
  • Jørgen Geisted. Ægtepar, 1980
  • Jørgen Geisted, Nürnbergdrømme, 1984
  • Allan Otte, God Damn the Sun, 2002
  • Jacob Tækker, Parking Lot Limbo, 2007

 


Lærerens Materialer


Galleri



Andre projekter:

Færdigheder

Indsendt den

18. juni 2017