Aarhus Katedralskole

Surrealisme og Ovartaci

Det er formålet med forløbet, at eleverne på billedkunst C-niveau får indblik i den surrealistiske kunstretning inden for både maleri og skulptur. Eleverne får materialet udleveret i kompendie i starten af forløbet. Eleverne arbejder med arbejdsspørgsmål til teksterne for at indkredse hvad surrealisme betyder, hvilke kunstnere, der var surrealister og hvilke teknikker, motiver, temaer og […]

Læs mere...

Kulturmøder

1. dag: Undervisning på Aarhus Katedralskole. Introduktion til projektet 2.dag (en uge senere): besøg på Århus Bymuseum 3. dag (en uge senere):  kl. 12-15:  Moesgård Museum bag kulisserne – besøg på museets forskellige afdelinger Her er programmet for 1. besøg på Moesgård Museum. AKAT prorgram for 1. besøg på Moesgård Museum Program for tirsdag 20. januar […]

Læs mere...

Metaller fortæller

Vi har gennemført to forløb. Forløb 1: Historie startede med teoriforløb om perioden, og vi sluttede af med besøg på Moesgård museum, (2 blokke a 90 min) hvor kemi var med, selv om klassen ikke havde mig til kemilærer. Da vi kom hjem, havde vi en kort evaluering hvor vi samlede kemien op. Besøget på […]

Læs mere...
Gå tilbage til undervisningsressourcer