Holstebro Kunstmuseum

Hvordan laver man en kunstudstilling?

Gymnasie- og HF elever præsenterer klassikere på Holstebro Kunstmuseum Hvordan laver man en kunstudstilling? Og hvordan kan man præsentere en kunstner på en spændende måde? Gymnasieeleverne præsenterer deres overvejelser på kunstmuseet for forældre, venner og kærester og for deres underviser og kunstformidleren, der sammen har tilrettelagt det undervisningsforløb, der har ligget forud for præsentationsaftenen. Eleverne […]

Læs mere...

Lommevideo til Holstebro Kunstmuseums hjemmeside

Projektets tidsforbrug er (ca.): 12 uv-timer pr. fag. Uge 1 Intro: Oplæg om: Hvad er et museum/hvad er en samling. De fem søjler – museumserfaringer hos eleverne, forsøg med lommevideoer: præsentation af en genstand. Afsætningslæreren arbejder med målgrupper. Uge 2 Museumsinspektøren introducerer udstillingerne evt. på museet – med lærerne. Klassen laver foreløbig analyse af museets […]

Læs mere...

Museum – hvad er det?

Målgruppe Elever i Handelsgymnasiet. Formål og indhold Formålet med undervisningsforløbet er at give eleverne indsigt i hvad et museum er hvordan museerne udvælger genstande til samlingerne hvordan museerne præsenterer og formidler deres samlinger hvordan museerne markedsfører sig museernes og kunstens økonomi Undervisningsforløbet fokuserer specielt på at et museum er en samling at en samling er […]

Læs mere...
Gå tilbage til undervisningsressourcer