Tørring Gymnasium

Udstillingsprincipper i Teori og Praksis.

Eleverne blev efter en kort introduktion i museologi og kuratering på gymnasiet og efter en guidet rundvisning i en udstilling om Bjørn Nørgaard på Horsens Kunstmuseum bedt om at reflektere over hvilke udstillingsprincipper der var blevet brugt i opsætningen af udstillingen og med hvilke ideer om afkodningen af værkerne for øje.

Læs mere...

Kulturarven og Dens Mysterier

Et samarbejde mellem fagene kemi, historie og engelsk i 2a samt Vejle Konserveringscenter. Januar/februar 2016. Praktiske Oplysninger: Tidsramme for projektet: Ekskursionen til Konserveringscentret er d 4 februar.
I timerne op til introduceres projektet og relevante faglige aspekter for at løse opgaven.
I timerne efter og frem til ultimo uge 6 arbejdes der på historierne, der senest afleveres […]

Læs mere...

Senmoderne Fortællinger i Tekst og Billeder.

Nina Sten Knudsen udstillingen: “Fear and Love” er i princippet fortløbende fortællinger i tekst og billeder om kunstneren?beskueren?vores tid? -Men hvert “afsnit” i beretningen hænger sjældent logisk sammen med det foregående “afsnit”; -snarere er det et dramatisk afsæt derfra. I tilgift indeholder  hvert “afsnit” tillige mangen en krydsreference til europæisk såvel som andre kulturers kunsthistorie, litteraturhistorie m.v. […]

Læs mere...

Hvad er kunsten værd?

Forløbet blev afviklet som et AT-forløb midtvejs i 1g mellem fageneMatematik, samfundsfag og engelsk.   Efter et indledende besøg i Horsens hvor eleverne blev introduceret til Horsens Kunstmuseums historie, samling og arkitektur samt til Galleri Franz Petersens Kvium udstilling blev eleverne kort introduceret til de enkelte fags metoder på Tørring Gymnasium. Herefter deltes eleverne op […]

Læs mere...
Gå tilbage til undervisningsressourcer